სოციალური პროექტი
პროექტის სახელწოდება:
ჯანსაღი ცხოვრება და კომპიუტერი
განხორციელებაზე
პასუხისმგებელი პირი: თეა ჩხარტიშვილი
საკონტაქტო ინფორმაცია:577619096
პროექტის მონაწილე
მოსწავლეები: 6 კლასის მოსწავლეები
პროექტის განხორციელების
ვადები: დასაწყისი:14.04.2018
დასასრული: 29.04.2018
პროექტისთვის საჭირო
რესურსები: კომპიუტერი,ინტერნეტი,სახელმძღვანელოები.
პროექტის აქტუალურობა/რით
არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
პროექტი აქტუალურია იმ თვალსაზრისით ,რომ კომპიუტერი მნიშვნელოვანია
XXI-საუკუნეში
,მაგრამ უფრო მნიშვნელოვანი იმ ნორმების დაცვაა ,რაც აუცილებელია ადამიანის ჯანმრთელობისთვის.გაეცნობიან
კომპიუტერის დადებით და უარყოფით მხარეებს.გაიგებენ კომპიტერული თამაშების შესახებ
და იმას,რომ ბავშვები ,რომლებიც დიდხანს ზიან კომპიუტერთან არ უვითარდებათ თავის
ტვინის ის უბნები,რომლებიც დიდ როლს ასრულებენ ადამიანის ქცევის ,მართვის და სწავლის
პროცესში.ეს პრობლემა მასიურადაა გავრცელებული მსოფლიოში,არსებული პრობლემის მოგვარება
კი შეასაძლებელი.ამიტომ გადავწყვიტე პროექტის მომზადება ამ თემასთან დაკავშირებით.
პროექტის მიზანი:მოსწავლეები გაეცნობიან კომპიუტერის უარყოფით და ჯანმრთელობისთვის
საზიანო მხარეებს.
კომპიუტერთან ჯდომის წესებს და მუშაობს ხანგრძლივობის შეზღუდვებს ,რაც
აუცილებელია ადამიანის ჯანმრთელობისთვის და მეტი ყურადღებით მოეკიდებიან საკუთარ
ჯანმრთელობას.
პროექტზე მუშაობის ვადები: 14.04-29.04-2018 წ.
I
ნაბიჯი :14.04.2019
წ.
გავმართავ დისკუსიას.
როგორ იყენებთ კომპიუტერს?
იცით თუ არა რას ნიშნავს კომპიუტერული დამოკიდებულება?
ტელევიზორს და ინტერნეტს ზიანი მეტი მოაქვს თუ სარგებელი?
მოსწვალეები საუბრობენ მხოლოდ კომპიუტერის დადებით მხარეებზე და ნაკლებად
არიან იმფორმირებული კომპიუტერის მავნე ჩვევების და უარყოფითი მხარეების შესახებ.
II
ნაბიჯი:
18.04.2018
ვავალებ მოსწავლეებს მოიძიონ ინფორმაცია კომპიუტერის უარყოფითი მხარეების
შესახებ.სხავდახვა წიგნებიდან და ინტერნეტიდან.მოძიებული ინფორმციას გააცნობენ ერთმანეთს
და გამოხატავენ მოსაზრებებს საკითხის ირგვლივ.
III
ნაბიჯი:23.04.2018
წ.
შევხდებით ექიმს მშობლებთან და მოსწვალეებთან ერთად ,რომელიც ესაუბრება
მათ კომპიუტერის უარყოფითი მხარეების შესახებ.მიირებენ ამომწურავ ინფორმციას.
IV
ნაბიჯი:26.04.2018
წ.
ექიმთან ვიზიტის შემდეგ მოსწავლეები გამოაკრავენ თვალსჩინო ადგილას ექიმის
რამდენიმე რჩევას:
კომპიუტერთან მუშაობის ხანგრძლივობა უნდა იყოს:
Ø I-IV კლასი=15-20 წთ
Ø V-VII კლასი=25 წთ
Ø VIII-IX კლასი=30 წთ
Ø X-XI კლასი=55 წთ
(15 წუთიანი შესვენებებით)
Ø უფროსები
არა უმეტეს 2 საათისა
V
ნაბიჯი:29.04.2018
წ.
მოხდება პროექტის შეჯამება: მოსწაველეები გააკეთებენ ჩანაწერებს,კერძოდ:
უნდა გვახსოვდეს,რომ:
Ø ინტერნეტდამოკიდებულებისაგან
თავის დარწევა შესაძლებელია,მაგრამ ბევრად იოლია არ გახდე მასზე დამოკიდებული.
Ø შეზღუდე
კომპიუტერთან მუშაობის დრო.
Ø მოძებნე
გატაცება რომელიც სიამოვნებას მოგანიჭებს.
Ø ხშირად
გადახედე რა დაავადებებს იწვევს კომპიუტერთან განუსაზღვრელი მუშაობა.
Ø გათიშე
კომპიუტერი და დაიწყე ვარჯიში.
პროექტის ბოლო
მისაღწევი შედეგები:
Ø ჯანმრთელი,უსაფრთხო
გარემოს შექმნა.
Ø მოსწავლეებში
კვლევ-ძიების უნარის განვითარება.
ხელის შემშლელი
ფაქტორები/შესაძლო რისკები:
ნაკლები მოტივაცია.
|
შეფასების რუბრიკები:
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ?
|
როდის?
|
რა კრიტერიუმებით?
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
14.04.2018 წ.
|
მოსწაველეებზე დაკვირევბის ცხრილით
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
23.04.2018 წ.
|
მოსწავლეებზზ ედაკვირვების ცხრილით
|
საბოლოო შეფასება
|
მასწავლებელი და მოსწავლეები
|
29.04.2018 წ
|
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი და მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი
|
მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი,კრიტერიუმები
|
მცირედ
|
საშუალოდ
|
მთლიანად
|
მოსწავლეებს საკუთარი წვლილი შეაქვთ პროექტით გათვალისწინებულ აქტივობებში
|
+
|
||
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან
|
+
|
||
მოსწავლეები არ აცდნენ პროექტით
გათვალისწინებულ შეხვედრებს და ცდილობენ იყვნენ მეგობრულნი და კორექტულები
|
+
|
მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი ,კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ხალისით ვმუშოაბდი პროექტის აქტივობებზე
|
დიახ
|
|
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან
|
დიახ
|
|
გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე პასუხისას
|
დიახ
|
|
სიამოვნებით ვიმუშავებდი კიდევ მსგავს პროექტებზე
|
დიახ
|
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი
|
დიახ
|
არა
|
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესბი და შესძლებლობები
|
დიახ
|
|
მოვახერხე პროექტში ყველა მოსწავლის და მშობლის ჩართვა
|
დიახ
|
|
მივაღწოიე მოსალოდნელ შედეგს
|
დიახ
|
|
პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში
|
დიახ
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий