სსიპ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯუმათის საჯარო სკოლა

სოციალური პროექტი
პროექტი  ,,სოფლის მაწანწალა ძაღლები და მისგან თავდაცვის გზები’’
განხორციელებაზე პაუხისმგებელი პირის სახელი და გვარი  :გერმანული ენის პედაგოგი თეა ჩხარტიშვილი .
საკონტაქტო ინფორმაცია:577 61 90 96
                        ინფორმაცია სკოლის შესახებ:
                         სკოლის დასახელება:  სსიპ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯუმათის      საჯარო სკოლა
                         პროექტის ბენეფიციარები: IX კლასის მოსწავლეები,პედაგოგები,ექიმი.
                 პროექტის შესახებ
          პროექტის განხორციელების ვადები: დასაწყისი: 05.10.2019
                                                                               დასასრული:11.10.2019
     პროექტის აქტუალურობა: რით არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
  დღესდღეისობით   ეს თემა  აქტუალურია,ვინიდან ჩვენს სოფელში, სკოლის ეზო და მიმდებარე ტერიტოერიები მიუსაფარი და მაწანწალა ძაღლებითაა სავსე.გარდა იმისა ,რომ მათ აუტანელ პირობებში ქუჩაში უწევთ ცხოვრება,უსახლკარო ცხოველები ხშირად ინფექციური დაავდებების მატარებლადაც გვევლინებინ და საფრთხეს უქმნიან მოსახლეობას. ამ  პრობლემის უკიდურესმა აქტუალობამ   გადამაწყვეტინა გამეკეთებინა სოციალური პროექტი ამ თემასთან დაკავშირებით.ჩვენს სოფელში ,განსაკუთრებით კი სკოლის ტერიტორიაზე  ხშირად არიან მიუსაფარი და უსახლკარო ძაღლები,ამის მიზეზი კი ის გახლავთ,რომ ძაღლებს ვერ კვებავან და უშვებენ სახლიდან ან ქუჩაში ტოვებენ.მართალია სახელმწიფოს აქვს სპეციალური პროგრამა მიუსაფარი ძაღლების იმუნიზაციის შესახებ,მაგრამ ეს პრევენციული ზომები საკმარისი არ არის იმისთვის ,რომ ადამიანებმა თავი დაცულად იგრძნონ.
ბრუცელოზი,ჯილეხი,ცოფი.....და სხვა მრავალი დაავადება არსებობს ,რაც შეიძლება ადამიანს გადაედოს ცხოველისაგან.განსაკუთრებით საშიშია ცოფი.
მოსწავლეებს სკოლისაკენ მიმავალ გზაზე და სკოლაში,(საკლასო ოთახებშიც კი შემოდიან) ხშირად ხვდებიან ასეთი ძაღლები.ზოგს ეშინია,ზოგიც ეფერება.ორივე შემთხვევაში ბავშვებმა უნდა იცოდნენ თავდაცვის მეთოდები და რისკები.
პროექტის მიზანი:
Ø  კვლევა -ძიების უნარის განვითარება
Ø  მოსწავლეების და სხვა სოციალურ ჯგუფების  დახამრება პრობლემის მოგვარებასა და პრევენციაში.
Ø  აქტიური ჩართულობა ამ პროცესში..
Ø  თანამშრომლობის ,პრობლემის გააზრებისა და მისი მოგვარებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
Ø  .მოსწავლეები გაეცნობიან ცხოველებთან დაკავშირებულ ქცევებსა და ინფექციების პრევენციას.
Ø  .მოსალოდნელი შედეგები:
Ø  ამაღლდება საფრთხეების გამომწვევ რისკებზე პასუხისმგებლობის გრძნობა.
Ø  იზრუნებენ გარემოზე.
Ø  გაიღრმავებენ ცოდნას თუ როგორ აიცილონ საფრთხე.
სამიზნე ჯგუფი.
IX კლასის მოსწავლეები,თემი,თვითმმართველობის ორგანოები.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
ერთი კვირა(05.10.2019წ.)
პროექტის განცახორციელებლად საჭირო საქმიანობები/ვადები
I ეტაპი: (06.10.2019წ)
სამოქმედო გეგმის შემუშავება,ფუნქციებსის და დავალებების გადანაწილება(მოსწავლეთა შესაძლებლობების გათვალისწინებით).
II.ეტაპი( 07.10.2019წ)
მოსწავლეებს ვთხოვ ინერნეტში მოიძიონ ინფორმაცია მიუსაფარი ძაღლების თავშესაფრებისა და სხვა დამხმარე ორგანიზაციების შესახებ.
III.ეტაპი:(08.10.2019წ.)
ექიმი(ვეტერინარის)მოწვევა,მინი ლექციის ჩატარება თემაზე ,,ცოფი საშიშია’’.მოსწავლეები მიიღებენ საჭირო ინფრომაციას მაწანწალა ძაღლების შესახებ.
IV ეტაპი:(09.10.2019წ.)
მოსწავლეები დაარიგებენ კითხვარებს სკოლაში,თემში.ამავდროულად სთხოვენ თანატოლებს მოყვნენ საკუთარი ისტორიები შინაურ ცხოველებთან დაკაშირებით.
V.ეტაპი. (11.10.2019წ)
         პრეზენტაცია,დისკუსია,პროექტის შეჯამება.გაიმართება დისკუსია თემაზე,, მაწანწალა ძაღლები’მოსწავლეები იმსაჯელებენ,გამოთქვამენ მოსაზრებებს .’

პროექტის ბოლო მისაღწევი შედეგები ;
Ø  .ჯანმრთელი,უსაფრთხო გარემოს შექმნა სკოლაში  და სკოლის გარეთ.
Ø  .თანაგრძნობის გააზრება-განვითრება მოსწავლეებში.
Ø  .მოსწავლეებში კვლევა-ძიების უნარის განვითრება.
Ø  ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები.
Ø  ნაკლები მოტივაცია,საყვარელი ცხოველების მოყვანისგან თავის შეკავება,ცუდიამინდი(ცხოველები უნდა მოიყვანონ სკლოსი ეზოში)
ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები
ნაკლები მოტივიცია ,ცუდი ამინდი.
პროექტის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები;
ინტერნეტი,კომპიუტერი,დიდი ზომის ფორმატები,თაბახის ფურცლები,სამედიცინო
ხელთათმანები.
პროექტის შეფასების კრიტერიუმები.
შეფასება მოხდება კომპონენტის -პრქტიკაში ჩართულობის მიხედვით.შეფასების ტიპი განმავითრებელი.





შეფასების რუბრიკები:

პროექტის მონიტორინგი
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმებით?
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
6.10.2019 წ.
მოსწავლეებზე დაკვირების ცხრილით
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
8.10.2019 წ.
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილით
საბოლოო შეფასება
მასწავლებელი და მოსწავლეები
11.10.2019 წ.
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი და მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი



მოსწვლეთა დაკვირვების ცხრილი კრიტერიუმები
მცირედ
საშუალოდ
მთლიანად
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან







მოსწავლეები არ აცდნენ პროექტით გათვალისწინებულ შეხვედრებს და იყვნენ მეგობრულნი და კორექტულები.







მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები
დიახ
არა
ხალისით ვმუშაობდი პროექტის აქტივობაზე.


ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან.


გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე პასუხისას.


სიამოვნებით ვიმუშავებდი
კიდევ მსგავს პროექტებზე







მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი
დიახ
არა
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტრესები და შესაძლებლობები


მოვახერხე პროექტში ყველა მოსწავლის და მშობლის ჩართვა


მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს


პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში



Комментариев нет:

Отправить комментарий