პროექტის სახელწოდება: ყველა განსხავებული ყველა თანასწორია
სამიზნე ჯგუფი: 9 კლასი
პროექტის ხელმძღვანელი: თეა ჩხარტიშვილი
განხორციელების ვადები: 20.10.2018 -დან 3.11.2018-მდე
რატომ არის პროექტი მნიშვნელოვანი და აქტუალური?
საქართველოში არსებობს ტოლერანტობის სინონიმი-შემწყნარებლობა ჩვენს ქვეყანაში
საუკუნეების მანძილზე არსებობდნენ სხვადსახვა რელიგიის წარმომადგენლები,ადამიანები
ვალდებული არიან პატივს სცემდნენ როგორც
სხვის აღმსარებლობას ,ასევე მის მსოფლმხედველობას.მოსწავლეები ყოველდღიურად სოციალური
პრობელემბისა და ძალადობის ზეგავლენას განიცდიან,სასკოლო ცხოვრებაში ფასეულობითი
უნარ-ჩვევის გამომუშავებია და საწვლებისათვის ხელშეწყობა ამ პრობლემის მოგვარების
საუკეთესო საშუალებაა.
ტოლერანტობა ნიშნავს შენგან განსხვავებული ადამიანის მიღებას,ერთმანეთის
უფლებების პატივისცემას,მოთმინებას,პატიებას,სიკეთეს ,მზრუნველობას და გულმოწყალებას,თანაგრძნობას
,დახმარებას ,მშვიდობიანდ ცხოვრებას.
პროექტის მიზანი: მოსწავლეებში ტოლერანტული უნარ-ჩვევის განვითარება.
შეძლონ სხვის განსხავებულობის დაფასება და მიღება.
მოსალოდნელი შედეგები: აღნიშნული პროექტი ხელს შეუწყობს ტოლერანტული
უნარ-ჩვევის განვითარებას,ეფექტური კომუნიკაციას.
შესაძლო რისკები:შეიძლება იყოს პროექტის განხორციელება ქაოსური.
I ნაბიჯი-20.10.2018
მოსწავლეებს გავაცნობ სამოქმედო გეგმას.
მივმართავ შეკითხვებით მოსწავლეებს-
კლასს ვყოფ ორ ჯგუფად;ვირჩევთ საკვანძო სიტყვებს ,,სიღარიბე,ძალადობა,ტოლერანტობა’’
,,სხვა რელიგია’’,,სხავ ეროვნება’’ ვადგენთ სქემას და ყველა აფიქსირებს საკუთარ მოსაზრებას.მსჯელობენ
და გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას დღევანდელ რეალობაში არსებულ პრობლემებზე.
II ნაბიჯი-22.10.2018
კლასში სასწავლებლად გადმოვიდა განსხვავებული რელიგიის
მოსწავლე გეორგ ხაჩატურიანი(სომეხი).მის მხარდასჭერად ჩატარდა სომეხი ეროვნების სიმღერების
და ცეკვების წარმოდგენა სლაიდის და ვიდეორგოლის საშუალებით,რადგან გეორგმა თავი იგრძნოს
თანასწორად კლასში.
III ნაბიჯი-25.10.2018
სტუმრად გეორგის
ოჯახში მის დაბადების დღეზე.მოსწვალეებში ტოლერანტული უნარის განვითარება.სომხური
კერძების დაგემოვნება.მოსწავლეებმა დაანხეს გეორგს მიმღებლობა და დაფასება,რომ ,,ყველა განსხავავებული ყველა
თანასწორია’’
IV ნაბიჯი-27.11.2018
სკოლაში და სკოლის მიმდებარე ტერიტორებზე
გამოაკრავენ პლაკატს:
როგორი არის ტოლერანტი ადამიანი?
·
განათლებული
·
აქვს კომუნიკაციის უნარი
·
შეუძლია საკუთარი აზრის გამოთქმა
·
აქვს შეგნება და აქვს რწმენა
·
პატივს სცემს სხვას და იგივეს ითხოვს თვითონაც,
არატოლერანტი
ადამიანი:
·
შეუძლია სხვის დაცინვა
·
შეურაცხყოფს ადამიანებს
·
უყვარს ძალადობა
·
შეუძლია ადამიანის დაშინება
·
შეუძლია მისთვის ,,მიუღებელი’’ ადამიანების გარიყვა
V
ნაბიჯი-3.11.2018
პრეზენტაცია,,ეთნოსები
და მათი ტრადიციები’’
პროექტის შეჯამება.
|
შეფასების რუბრიკები
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი
დაკვირსვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში
|
დიახ
|
იყვენენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
დიახ
|
აგრძელებდენენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილის შემდეგ
|
დიახ
|
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური
და საქმიანი ხასითი
|
დიახ
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის
მიზეზი
|
არ იყო,რადგან ყველა მოსწავლე შესაძლებლობიდან გამომდინარე დიდ ინტერეს
იჩენდა პროექტისადმი
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორცილებეის პროცესმა მოსწავლეთა მოსწრებაზე
|
რა თქმა უნდა მათ შეასრულეს მარავალფეროვანი აქტივობები სიხარულითა და
მონდომებით,რამაც იმოქმედა მათ მოსწრებაზე.
|
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ?
|
როდის?
|
რა კრიტერიუმებით?
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
20.10.2018
|
მოსწავლეებზე დაკვირვებების ცხრილით
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
25.10.2018
|
მოსწავლეებზე დაკვირვებების ცხრილით
|
საბოლოო შეფასება
|
მასწავლებელი
და მოსწავლეები
|
3.11.2018
|
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი და მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი
|
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი
|
დიახ
|
არა
|
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები და შეასძლებლობები
|
დიახ
|
|
მოვახერხე პროექტში ყველა მოსწავლის ჩართვა
|
დიახ
|
|
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს
|
დიახ
|
|
პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში
|
დიახ
|
|
რეფლექსია
პროექტი ,,ყველა განსვავებული ყველა თანასწორია’’ ჯუმათის
საჯარო სკოლაში განხორციელდა 20.10.-დან 2018 წელს,მასში ჩაერთო სკოლის 9 კლასის მოსწავლეები.მშობლები.
პროექტი მნიშვნელოვანია,რადგანაც ჩვენს სკოლაში,კერძოდ
მე-9 კლასში სწავლობს სომეხი ეროვნების მოსწავლე .ინტეგრაციის მიზნით საჭიროებდა ტოლერანტული
გარემოს შექმნას.,რადგანაც უმციროსების ნაწილი ხშირად განიცდიან დისკრიმინაციას.
პროექტის მიზანი იყი,მოსწავლეეებში ტოლერანტული უნარ-ჩვევის
განვითარება და სხვისი განსახვებულობის დაფასება და მიღება.პროექტის საშულებით მოსწავლეებმა
შეიძინეს ცოდნა,დამოკიდებულება და გამოუმუშავდათ მაღალი სააზროვნო უნარები.შედეგად
მათ შეძლეს საკუთარი ინტერესების წარმოჩინება.პროექტი მრავალფეროვანი აქტივობებით იყო
დატვირთული.მიმდინარეობდ გეგმის მიხედვით.მასი ასახული აქტივობები მორგებული იყო მოსწავლეთა
ინტერესებზე და საჭიროებებზე.პროექტი დასრულდ აგაწერილ დროში.მიზანი მიღწეულია,თუმცა
გვქონდა ხარვეზიც ,რადგან პროცესი იყო ქოსური,სამომავლოდ გავითვალისწინებ მოსწავლეთა
აქტივობებში მაქსიმალურ ჩართვას.
Комментариев нет:
Отправить комментарий