სოციალური პროექტი
პლანეტა თამბაქოს გარეშე
პროექტის ხელმძღვანელი: თეა ჩხარტიშვილი
საკონტაქტო ინფორმაცია:577619096
სკოლა:სსიპ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯუმათის საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება: პლანეტა თამბაქოს გარეშე
კლასი: მე-9 კლასის მოსწავლეები.
პროექტისათვის საჭირო რესურსები: თაბახის ფურცლები,პლაკატები,კომპიუტერი,ინტერნეტი
პროექტის აქტუალობა: დღესდღეისობით ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემაა თამბაქოს გამოყენება და ჯანსაღი ცხოვრების წესის დაცვა.  მოზარდები აქტიურად მოიხმარენ თამბაქოს და ალკოჰოლს.კვლევების თანახმად მოზარდების უმეტესობა მწეველია, რაც ხშირ შემთვხვევაში ნარკოტიკში გადაიზრდება ,რის დაუცველობა ახალგაზრდების ფსიქიკაზე ნეგატიურად მოქმედებს და ზოგჯერ ლეტარულ შედეგებამდე მივყავართ.ვფიქრობ ,რომ ეს პროექტი მნიშვნელონიცაა და აქტუალურიც,მოსწავლეებმა უნდა შეიგნონ და გაიაზრონ ის ცხოვრებისეული პრობლემები,რომელიც არა მარტო მათ შეუქმნით ცხოვრებაში ჯანმრთელობის პრობლემას,არამედ მათ ირგვლივ მცხოვრებ საზოგადოებასაც ჩააგდებენ საფრთხეში.ვფიქრობ,ეს პროექტი მოსწავლეებში მდგრად განვითარებას შეუწყობს ხელს სამომავლოდ,ისინი დაგეგმავენ სპორტულ ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის განხორცილებაზე და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციაზე.
ამ დროს დაბალია პასუხისმგებლობის განცდა და მოქალქოებრივი ცნობიერება აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით.ნაკლები ჩართულობა,პასუხისმგებლობის თავიდან აცილება და დაბალი სამოქალაქო ცნობიერება იწვევს ჩვენი მომავალი თაობის დეგრადაციას.
პროექტის განხორციელების შემთხვევაში ამაღლდება სამოქალაქო ცნობიერება მოსწავლეებში,იზრუნებენ ჯანმრთელობაზე.
პროექტის მიზანი:
Ø  მავნე ჩვევების აღმოფხვრა.
Ø  მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნებისა და პრობლემის გადაჭრის უნარის              გამომუშავება.
Ø  შემოქმედებითი უნარის განვითარება.
Ø  კომუნიკაციის უნარი.
Ø  ინფორმოციის ზუსტად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან.



მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები აუმაღლდებათ ცოდნა მოწევისა გამომწვევ საფრთხეებზე და მის გამომწვევ მიზეზებზე, გაუუმჯობესდებათ პასუხისმგებლობის გრძნობა.იზრუნებენ როგორც საკუთარ ,ასევე სხვის ჯანმრთელობაზე.

ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები

ნაკლები მოტივაცია,ტექნოლოგირი პრობლემები.მოსწავლევლეთა მხრიდან გაცდენები :ავდმყოფობის და სხავ მიზეზების გამო.



განხორციელების ვადები: 1 კვირა


I ეტაპი   15.10.2019 წ.

მოსწავლეებთან ერთად დავამზადებთ  პოსტერს დევიზით,,მოწევა კლავს’’
და თვალსაჩინო ადგილას განვათავსებთ.
დავსახავთ განსახოტციელებელ გეგმებს და ეტაპებს.


II ეტაპი             18.10.2019 წ.
თემის შერჩევა და შესაბამისი კითხვების დასმა

მოსწავლეებს მივმართავ საძიებო კითხვებით:
·         რატომ არ უნდა მოვწიოთ სიგარეტი?
·         რატო არის სირცხვილი ნარკომანია?
·         რატომაა მავნებელი ალკოჰოლის მოხმარება?
·         უმეტესობა ფლობს ინფორმაციას თამბაქოს მავნებლობის შესახებ.
გაიმართება დისკუსია თამბაქოს მოწევასთან დაკავშირებით.ისინი დასახავენ გეგმას აწარმოონ გამოკითხვა თავიანთ თანატოლებში,მოზრდილებსა და ხანშიშესულებში მავნე ჩვევების შესახებ.

III ეტაპი     20..10.2019 წ.
გამოკითვის შემდეგ კი:
მოსწავლეებს მივცემ დავალებებს უნდა მოიძიონ ინტერნეტში განთავსებული ინფორმაცია,თუ ყოველწლიურად რამდენი ადამიანი იღუპება ნარკოტიკთ და თამბაქოს მოწევით.აგრეთვე მოიძიებენ ინფორმაციას თუ რა ორგანიზაციები იკვლევენ ამ დაავადებებს,რა ღონისიებებს მართავენ მსოფლიოში და რომელი დღეებია მავნე ჩვევებთან ბრძოლის დღედ გამოცხადებული.

IV ეტაპი      22. 10.2019 წ.
მოძიებული ინფორმაციების საფუძველზე მოხდება პროექტის შეჯამება და შეიქმნება პლაკატები,ლოზუნგები და დაიგეგმება ღონისძიება .
გამოაკრავენ მოწევის აკრძალვის ნიშნებს( აქ ფოტო)






პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

პროექტის ბოლოს მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციას მოწევისა და ნარკოტიკის ნეგატიური თვისებების შესახებ..იციან და იზრუნებენ თუ როგორ დანერგონ ჯანსაღი ცხოვრების წესი და მოუწოდებენ სხვასაც იზრუნონ მათზე.


პროექტის მონიტორინგი
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმებით?
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი

მოსაწავლეებზე დაკვირვების ცხრილით
მეორე შუალედური
მასწავლებელი

მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილით
საბოლოო შეფასება
მასწავლებელი და მოსწავლეები

მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი და მოსწავლეთა თვითშეფასების
კითხვარი



მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი
მცირედ
საშუალოდ
მთლიანდ
მოსწავლეებს საკუთარი წვლილი შეაქვთ პროექტით გათვალისწინებულ აქტივობებში


+
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან

მოსწავლეები არ აცდენენ პროექტით გათვალისწინებულ შეხვედრებს და ცდილობენ იყვნენ მეგობრულნი და კორქტულები


+




+



მოსწავლეთა თვით შეფასების ცხრილი კრიტერიუმები
დიახ
არა
ხალისით ვმუშაობდი აქტივობებზე
დიახ

ვათნამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან
დიახ

გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე პასუხისას
დიახ

სიამოვ ნებით ვიმუშავებდი კიდევ მსგავს პროექტებზე
დიახ








მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი კრიტერიუმები
დიახ
არა
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები
დიახ

მოვახერხე პროექტში ყველა მოსწავლის და მშობლის ჩართვა
დიახ

მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს
დიახ

პროექტი შესრულდა გაწერილ დროში
დიახ


Комментариев нет:

Отправить комментарий